Iata ca a venit si randul BMW–ului electric. Stiind ca acest constructor, este foarte dedicat din punct de vedere tehnic, oferind solutii destul de avangardiste, nu am fost dezamagit. Gandind masina asta, inginerii de la BMW nu s-au rezumat doar a scoate ceva rapid ca …”e la moda”. In cazul lui i3, pentru a creste autonomia, au gandit sasiul inca din 2013 cu zone construite dintr-un plastic ranforsat cu fibra de carbon. De ce nu au facut intregul sasiu din fibra de carbon…cu siguranta nu ar fi fost viabil din punct de vedere economic. Si-asa pretul este destul de piperat. BMW ofera doua variante de echipare i3 si i3s, iar pretul modelului chel, adica ala ieftin, incepe de la 39806 Euro fara nicio extraoptiune. Buzunarul meu striga AUCH! Un calcul orientativ de finanatare prezentat de Anca, gasiti la sfarsitul articolului.

Ca sa revin asupra subiectului, va mai zic faptul ca fibra de carbon este vizibila cand deschizi usile. O vezi pe praguri si…desi mie unu nu-mi pare wow, sunt sigur ca reducerea masei a asigurat o oarecare imbunatatire a autonomiei. Totusi, la capitolul autonomie cifrele oficiale fiind irelevante, am fost placut impresionat sa vad pe site-ul oficial o valoare de pana la 260 km pentru autonomia obtinuta de catre clienti. Cred ca cifra asta este obtinuta pe baza performantelor vechii baterii ce obisnuia sa doteze i3-ul. Acum are o noua baterie si „cicatelea” ar ajunge mai departe cu o incarcare completa. Intrand in autovehicul am remarcat existenta insertiilor din fibra de sticla si la interiorul usilor, dar totusi aspectul de plastic pe care eu l-am perceput…e putin cam incompatibil cu marca BMW.

IN ceea ce priveste experienta cu BMW-ul, nu am beneficiat de un test drive extins! Clasica tura in jurul reprezentantei. Totusi trebuie sa remarc tinuta de drum a masinii in sine. Am simtit-o ca fiind lina…foarte lina chiar! Cand ridici, piciorul de pe acceleratie, recuperarea energiei este mult mai eleganta si nu am simtit ca am fost privat de controlul masini pe franare, asa cum am simtit in cazul Leaf-ului! (detalii aici).

Punctul forte pe care le-a remarcat eu la i3 in scurtul timp cat am fost in spatele volanului, este de departe suspensia. i3 – este o masina construita pentru a oferi o cursa de 3F-uri („Foarte Faina Frate”). Un aspect negativ mi se pare mie, solutia aleasa pentru a deschide usile din spate. Solutia asta gen „fluture” de fapt introduce urmatorul dezavantaj – Pasagerii din spate nu pot iesi din masina, daca cei din fata nu deschid usa! Personal, gasesc acest fapt un mare incovenient. Vedeti detalii aici!

Acum …reflectand la intreaga mea experienta, scurta ce e drept, cu „beemerul” i3, trebuie sa recunosc ca, nu am simtit ceva extraordinar in spatele volanului, …asta …poate si din prisma faptului ca BMW este o marca „high end” si ma asteptam, intr-un gand subconstient, sa traiesc „the ultimate driving experience”! Pur si simplu a fost ok! Dar nu WOW! Probabil ca toate masinile astea electrice cam aici se invart, si doar beneficiul „zero emmissions” este avantajul major care ma atrage pe mine, si asta tot in mod subcostient.

Cat ne costa la buzunar un asemenea BEV (Battery Electric Vehicle), iata ce zice Anca specialista in leasing. Pret pornire  40796 Euro TVA inclus. Am inclus in banii astia optiunea de asistenta la parcare (senzori fata spate, camera de luat vederi marsarier). Intotdeauna incercam sa alegem un model al producatorului, echipat oarecum de bun simt …adica un model de mijloc! Nu ne hazardam la modelul „al mai scump”, dar nici pe „cel chel” nu-l luam in seama! Astea sunt criteriile noastre. Pentru un calcul personalizat, sunati-ne 0726.705.798! Raspundem cu drag oricui.

Ok, daca luam in calcul si prima de la stat, destul de grasa, si ne gandim la un avans de 20% trebuie sa avem doar 7230 euro cu TVA pentru a incepe aventura electrica cu BMW i3. Ulterior, timp de 60 de luni, va trebui sa platim o rata de 475 Euro cu TVA pe luna. Deci…voi decideti daca e mult sau putin!

Urmatorul pe lista e Noul Renault ZOE!

Numai bine!